Çinli Elektrikli Araç Üreticileri Avrupa Pazarında Yükseliyor
PEKİN, 8 Eylül (Xinhua) — Çin elektrikli araç (EV) markaları çağdaş otomobillerin doğduğu yere odaklanırken, Almanya Başbakanı Olaf Scholz uluslararası otomobil üreticilerini Münih’teki IAA Mobility 2023’te ağırlıyor. Alman otomobil üreticilerine Asyalı rakipleriyle rekabeti benimsemeleri çağrısında bulunan Scholz, Çinli elektrikli araç üreticilerinin artan başarısından korkmamaları gerektiğini söyledi.
Birkaç yıl öncesine kadar Çinli otomobil şirketlerinin bir gün Almanları “göz korkutabileceği” neredeyse hayal bile edilemezdi. O zamanlar BYD, Nio ve Xpeng gibi markalar yalnızca Batı’daki analistler ve içerdekiler tarafından biliniyordu.
Elektrikli araç bölümünün gelişimini ülkenin karbon azaltma ve nötralizasyon hedeflerine ulaşmada değerli bir ivme olarak gören Çin, otomobilin elektrifikasyonunda başkanlık pozisyonunu üstlendi.
Çin elektrikli araçlarının Avrupa’da artan popülaritesi tartışılmaz bir gerçek. Otomobil danışmanlığı şirketi Inovev’e göre 2023’te Avrupa’da satılan yeni elektrikli araçların yüzde 8’i Çinli markalardan oluştu. Bu rakam geçen yıl yüzde 6, 2021’de ise yüzde 4 oldu.
Bu, Çin’in otomobil ihracatındaki şaşırtıcı artışın ardındaki faktörlerden sadece biri. Çin Otomobil Üreticileri Birliği’nden alınan bilgiler, yeni güçlü araç ihracatının 2023’ün ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 160 artarak 534 bin adede yükseldiğini gösterdi.
Çinli otomotiv markalarının Avrupa pazarına girme eğilimi karşısında, gelişmekte olan Çinli otomobil üreticileriyle ortaklıkların genişletilmesi, sektördeki ve tedarik zincirindeki şirketler için popüler bir strateji haline geldi.
Otomobil tedarikçisi Bosch, şirketin dünyanın en büyük pazarı olan Çin’deki otomobil şirketlerinin yerel üretim çabalarını desteklemeye istekli olduğunu açıkladı. Bu trendi takip eden Alman araç kiralama şirketi SIXT, Ekim ayında Çin’in elektrikli araç lideri BYD ile Avrupa filosu için 2028 yılına kadar 100.000 elektrikli araç satın almak üzere uzun vadeli bir ortaklık kurduğunu duyurdu.
Çin ve Avrupa’nın otomobil endüstrisinde uzun bir işbirliği geçmişi var. Volkswagen, Citroen, Volvo ve BMW gibi tanınmış Avrupa markaları, Çin ile ortak girişim kurmaları veya araç ihraç etmeleri nedeniyle birçok Çinli tüketici tarafından tercih ediliyor.
Çin çok büyük bir pazar, Avrupa da öyle. Pil teknolojisindeki yenilikler ve araç yazılımı araştırma ve geliştirmesindeki avantajlar, Çinli elektrikli araç üreticilerinin Avrupa pazarında başarılı olmasına yardımcı oluyor. Böylesine sağlıklı bir rekabet Avrupalı üreticileri çehrelerini büyütmeye itiyor.
Çin’in elektrikli araçları esasen ülkelerinde kendilerini kanıtladı. Uluslararası alanda iz bırakmaya çalışmak tamamen doğal bir gelişme. Avrupalı otomobil şirketleri için, Çin elektrikli araçlarının üstün kalitesi, gelişmiş işlevleri ve rekabetçi fiyatları karşısında şaşkına dönmek yerine, kazan-kazan sonuçları sağlayacak yeni fırsatların peşine düşmek, tüm tarafların çıkarına olacaktır.